.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد محسن رضايي از جناح چپ و راست

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر نامزدي اشخاص متعدد و مختلف زمينه‌‏ساز تحول مديريتي نباشد، چرا بايد هزينه‌‏هاي مردم افزايش يابد

به گزارش "ايلنا"، محسن رضايي در جمع اعضاي منصورون به تبيين مهمترين موضوعات بين المللي، اقتصادي و سياسي کشور پرداخت و در بخشي از سخنان خود درباره مقاومت مرجعيت، ملت و دولت عراق در برابر سلطه جويي آمريکا، گفت:آمريکايي‌‏ها به دنبال امضاي يک پيمان دفاعي با عراق بودند که با مخالفت مراجع تقليد و مردم عراق نتوانستند به اين هدف برسند و موضوع توافقنامه امنيتي را مطرح کردند که آن هم مورد مناقشه طرف عراقي قرار گرفته و تعديل شده؛ به گونه‌‏اي که طرف عراقي توانسته سال 2011 را به عنوان زمان قطعي خروج کامل آمريکايي‌‏ها در توافقنامه بگنجاند و اين يک پيروزي براي عراق است.
وي افزود: دولت عراق 11 اشکال به پيش‌‏نويس آمريکايي توافقنامه وارد کرده که شش اشکال از اين تعداد، جدي و اساسي هستند از جمله اين که چرا آمريکا اصرار دارد که قادر به سوختگيري در آسمان عراق باشد؟
وي درباره نقش مرجعيت و درايت سياسي آيت الله سيستاني در شکست پروژه هاي سياسي امنيتي آمريکا، گفت: در روزهاي اخير دولت بوش متوجه نقش آيت الله سيستاني در اداره عراق شده است و توضيحاتي درباره توافقنامه امنيتي ارائه کرده است.

وي همچنين درباره تحولات آتي پاکستان و مشکلات پيش‌‏روي دولت آصف علي زرداري، تحولات افغانستان و تلاش انگليس براي احياي نقش سياسي طالبان منهاي القاعده، تحولات لبنان و روند مهار گروه هاي مسلح سلفي و رفع موانع پيش روي دولت ائتلافي و تاًثير اين تحولات بر جايگاه شيعيان در معادلات سياسي اين سه کشور، تحليل هايي ارائه کرد.
رضايي در بخش ديگري از سخنان خود در جمع اعضاي منصورون خواستار توجه بيشتر دولت به پيامدهاي بحران مالي جهاني بر اقتصاد ايران شد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه بحران مالي آمريکا حداقل يک سال به طول خواهد انجاميد، گفت: به دليل تشديد روزافزون بي اعتمادي در بازارهاي سرمايه، احتمالاً بازار توليد و اشتغال با رکود مواجه خواهد شد که به طور غير مستقيم تاثيراتي بر سطح واردات و صادرات کشورها خواهد داشت.
وي ضمن اظهار نگراني از احتمال کاهش صادرات ايران در نتيجه بحران مالي جهاني، خواستار توجه بيشتر براي مهار موج احتمالي واردات کالا شد و رويکرد کلي اقتصادي دولت را موجب افزايش واردات دانست.
رضايي که چندي پيش در نامه‌‏اي به رئيس‌‏مجلس خواهان بررسي تاثيرات بحران مالي جهاني بر اقتصاد ايران شده بود، گفت: با کاهش قيمت نفت بخشي از درآمدهاي پيش بيني شده دولت کاهش مي‌‏يابد و احتمال دارد دولت در روند اجراي طرح نقدي شدن يارانه‌‏ها دچار مشکل شود و تصميم دولت مبني بر اعطاء ماهانه 40 الي 70 هزار تومان به هر نفر، نهايتاً پس از چند پرداخت ماهانه، متوقف شود.

وي ضمن اشاره به سخنان برخي اعضاء که دربردارنده نگراني‌‏هايي راجع به انتخابات رياست جمهوري دهم بود، گفت: سخنان ديروز رهبري نشان مي‌‏دهد که ايشان نمي‌‏خواهند از الان که هشت ماه به انتخابات مانده، فضاي تبليغاتي چالش‌‏آميز در کشور ايجاد شود. با اين حال نزديکان چند نفر از نامزدهاي احتمالي قبل از اين موضع‌‏گيري رهبري، فعاليت خود را در فازهاي تبليغاتي و اجرايي شروع کرده‌‏اند که بازگشت‌‏ناپذير است اما با توجه به هشدار اخير رهبري، فعاليت علني و تبليغاتي اين افراد احتمالاً از اواخر بهمن يا اوايل اسفند ماه آغاز خواهد شد.

وي افزود: همه اين نقصان‌‏ها، تذکري براي ضرورت بازگشت به چارچوب مديريتي امام (ره( است. اگر به دنبال ارتقاي کارآمدي نظام مديريتي کشور و ايجاد تحول جدي در وضع فعلي هستيم، بايد به بازيابي معرفت، ايدئولوژي و هويت انقلابي حرکت امام (ره) در شرايط امروز کشور بپردازيم تا همان حماسه‌‏ها و موفقيت‌‏هاي بزرگ مقطع پيروزي انقلاب و دفاع مقدس را تکرار کنيم.
وي با انتقاد از جزئي‌‏نگري دو جناح چپ و راست در روند رقابت‌‏هاي انتخابات رياست جمهوري دهم، گفت: متاسفانه همه گروه‌‏ها صرفاً به دنبال اين هستند که چه کسي بيايد؟ تمام بحث‌‏ها را به اين تنزل داده‌‏اند که آقاي احمدي‌‏نژاد بماند يا نماند ولي لحظه‌‏اي از خود نمي‌‏پرسند آيا همه مشکل نظام مديريتي کشور بر سر ماندن يا نماندن آقاي احمدي‌‏نژاد است؟

وي با بيان اين که "برخي کانديداهاي احتمالي که با شعار مهار احمدي‌‏نژاد به ميدان آمده‌‏اند، هيچ برنامه‌‏اي براي ايجاد يک تحول جدي ندارند"، افزود: اگر کانديدا شدن يک فرد، احتمال قابل توجهي را براي ايجاد يک تحول جدي در پي ندارد، چرا چنين فردي بايد کانديدا شود؟

وي تصريح کرد: متاسفانه جناح چپ و راست در قالب‌‏هاي از پيش تعيين شده خود، فقط به آمدن يا نيامدن اشخاص فکر مي‌‏کنند و هيچ‌‏گاه يک برنامه جدي و کادر مديريتي باتجربه براي تحقق اين برنامه تحولي را مورد بررسي قرار نمي‌‏دهند. اگر سطح فکري چپ و راست اين است، بهتر است وقت خود و مردم را نگيرند و هزينه‌‏هاي کشور را بيشتر نکنند. چرا که رياست جمهوري، جايگاه کسب تجربه نيست، جايگاه تحول آفريني است.
رضايي با انتقاد از رفتار انتخاباتي جناح چپ و راست گفت: تمام تلاش‌‏ها را بر روي آمدن يا نيامدن افراد متمرکز مي‌‏کنند و مي‌‏گويند وقتي که رأي بياورد، کابينه خوبي را جمع مي‌‏کند و بعد از پيروزي، اصلي‌‏ترين ضابطه به کارگيري مديران را "وفاداري" آنها در نظر مي‌‏گيرند و اين وفاداري، متفاوت از مفهوم وفاداري در دهه اول انقلاب است. در دهه اول انقلاب، وفاداري يک مدير به معني آمادگي او براي شهادت در راه آرمان‌‏هاي انقلاب بود ولي امروز منظور از وفاداري يک مدير، اين است که حرف شنو و تابع فرد منتخب باشد.
وي افزود: آنچه مهمتر از آمدن اشخاص به ساختمان رياست جمهوري است، برنامه تحولي و آن کادر مديريتي است که مي‌‏خواهد و مي‌‏تواند چنين برنامه‌‏اي را محقق کند.
رضايي تصريح کرد: بيست سال است که نيروهاي انقلاب يا به چپ راي مي‌‏دهند و يا به راست راي مي‌‏دهند و باز شاهد بي‌‏پاسخ ماندن نگراني‌‏هايشان هستند. اين روند نمي‌‏تواند بيش از اين ادامه پيدا کند. نگراني‌‏ها باقي‌‏مانده و تحول مورد نظر نيروهاي انقلاب هنوز به وجود نيامده است. اين بار بايد "روش‌‏ها" مورد توجه قرار گيرد. روش مديريت و روش به کارگيري کادرهاي باتجربه انقلاب در جهت يک برنامه جامع تحولي بايد در کانون توجه قرار گيرد و نيروهاي اصيل انقلاب بايد اين خواسته به حق خود را به جناح چپ و راست تفهيم کنند و اگر با مقاومت منفعت طلبانه برخي از افراد دو جناح باشند، بايد با مذاکره با دلسوزان و سران دو جناح به آنها نسبت به پيامدهاي منفي و خطرناک اين رويه هشدار بدهند.

وي همچنين تاکيد کرد: پروزه بازيابي معرفت، ايدئولوژي و هويت انقلابي حرکت امام (ره) ، تنها از عهده پيشکسوتان انقلاب اسلامي و جريانات ريشه‌‏داري همچون منصورون برمي‌‏آيد که فراتر از جزئي‌‏نگري جناح چپ و راست به آرمانهاي امام (ره) و انقلاب نگاه مي‌‏کنند.
رضايي در پاسخ به سخنان اعضاي منصورون مبني بر تشکيل "کارگروه نقد روشي رفتار سياسي جامعه و احزاب"، گفت: اعضاي منصورون ديده‌‏بان صادق انقلاب هستند و بدون شک مشاهدات و ارزيابي‌‏هاي مستندي که در مورد مطالبات واقعي و طبيعي جامعه دارند، مي‌‏تواند مورد استفاده مسوولان ارشد کشور باشد.

در اين نشست همچنين گزارش هيات اجرايي ستاد يادواره شهداي منصورون قرائت شد و در مورد موضوعات مطرح شده در گزارش، تصميم گيري شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.